Tíz vidéki nagyáruház mellé telepít új töltőállomásokat az MVM Mobiliti
Utolsó módosítás: 2022.12.08
FOR ENGLISH CLICK HERE
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) támogatásával Magyarország TEN-T úthálózatán, 10 helyszínen telepít 600 kW-os töltőállomásokat az MVM Mobiliti, amelyek legalább 150 kW teljesítményű töltőfejekkel rendelkeznek. A várhatóan 1,2 milliárd forint összköltségű projektben a budakalászi, csömöri, dunakeszi, fóti, kecskeméti, maglódi, miskolci, székesfehérvári, szolnoki és törökbálinti Auchan áruházaknál bővül új egységekkel az elektromos autók hazai gyorstöltő-hálózata 2025 tavaszáig.
Az MVM Mobiliti Kft. 2022. január 19-én nyújtotta be az „MVM ULTRA - A magyarországi TEN-T úthálózat egyes szakaszainak elektrifikációja az AFIR / AFID előírásoknak megfelelően”* c. pályázatát a CEF2 támogatási forrásra. A sikeres pályázati részvételnek köszönhetően a társaság 10 db 600 kW-os (4x150 kW-os) AFIF töltőállomás megvalósítására szóló támogatási szerződést írt alá az Európai Unió CINEA szervezetével. Az EU 30 ezer euró támogatást biztosít a kohéziós alapból a hálózati csatlakozás és az egyes töltőfejek kialakítására.
A beruházás 2025. február 1-jei határidővel zajlik le, amelyet minimum öt éves fenntartási időszak követ. A projekt várható összköltsége 1,217 milliárd forint, ebből a támogatás 1,5 millió eurót fedez. A projekt az EU által az AFID/AFIR (direktíva és szabályozás) és a Fit-for-55** keretében előírt elektrifikációval összhangban valósul meg.
Rövidítések:
CINEA: European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency
AFIF: Alternative Fuels Infrastructure Facility
AFIR: Alternative Fuels Infrastructure Regulation
AFID: Alternative Fuels Infrastructure Directive
CEF2 (Connected Europe Facility - 2)
TEN-T (Trans-European-Network – Transportation)
*eredeti cím: MVM ULTRA - Electrification of certain sections of the TEN-T road network in Hungary according to AFIR/AFID regulations: installation of 4x150 kW ultra-charging stations
**Fit-for-55: az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának 2030-ig történő 55%-os csökkentésére irányuló európai jogalkotási csomagról szóló javaslat