Gyakran Ismételt Kérdések
Utolsó módosítás: 0001.01.01

 

SZÁMLÁZÁS, RFID 

 

Miért került nagyobb összeg a számlára annál, amit az applikáció kijelzett a töltés leállításakor?

Töltőberendezéseink alkalmazáson keresztüli „távvezérlése” esetén figyelembe kell venni, hogy a töltések indítása és leállítása egy informatikai háttérrendszeren keresztül valósul meg, amely a mobiltelefonos alkalmazásban kezdeményezett indítási és leállítási utasításokat 3-5 másodperc alatt dolgozza fel, majd a feldolgozást követően hasonló idő telik el, míg az indítási vagy leállítási utasítás a mobil-adatátviteli hálózaton keresztül eléri a megfelelő töltőberendezés vezérlőjét.

A mobiltelefonos alkalmazásban kezdeményezett indítások és leállítások végrehajtási idejét jelentősen befolyásolhatja a mobil-adatátviteli hálózatok állapota és elérhetősége, így az applikáció használata során feltétlenül szem előtt kell tartani, hogy a töltőberendezések csak az indítási vagy leállítási üzenetek feldolgozását követően hajtják végre a kért feladatot, ami kedvezőtlen esetben több 10 másodperccel is eltérhet az applikációban történt indítás vagy leállítás időpontjától.

Ez a gyakorlatban az jelenti, hogy az alkalmazásban megjelenő töltési idő csak tájékoztató jellegű, a tényleges töltési idő minden esetben a töltőberendezéstől kapott, zárt láncú informatikai rendszeren keresztül, időbélyegzővel ellátott üzenetek feldolgozása alapján kerül meghatározásra. A számlázás minden esetben ez utóbbi adatok alapján valósul meg.



Miért nem működik a fizikai ügyfélkulcsom (RFID)?

A töltő és a rendszer az alábbi esetekben utasíthatja el a fizikai ügyfélkulcs (RFID) használatát:

  • Nincs aktiválva (Kézhezvételkor aktiválni kell a hátulján található utolsó 6 szemjeggyel.)
  • Nincs engedélyezve az appból
  • Nincs mögötte bankkártya és/vagy számlázási cím
  • Tartozása van
  • Törölte a fiókból.

A hibáról és a sikeres töltésindításról minden esetben push üzenetben értesítjük az alkalmazáson keresztül.


 

Elveszett RFID pótlása

Az elveszett RFID-t az appban le kell tiltani, ezt követően törölni. Új RFID igénylése 5.000 Ft ellenében lehetséges.


 

Hány darab fizikai ügyfélkulcsom lehet (RFID)?

Összesen 2 db ügyfélkulcs igényelhető az applikáción keresztül bruttó 5000 Ft-os ár ellenében. Az első kulcs esetében a kifizetett összeg egyenleg formájában automatikusan feltöltésre kerül az ügyfélfiókba, ami a töltésekre felhasználható.



Hogyan kaphatok áfás számlát?

A Mobiliti által kiállított számlák minden esetben áfás számlának minősülnek, ezért nem szükséges külön kérni.


 

Töltésemről mikor kapom meg a számlát?

A jogszabályi előírásoknak megfelelően a számlázz.hu rendszerén keresztül minden hónap 1. , 8., 16. és 24. napján reggel küldjük ki az elmúlt időszak töltéseiről az elektronikus számlát.