Gyakran Ismételt Kérdések
Utolsó módosítás: 0001.01.01

 

SZÁMLÁZÁS, RFID 

 

Miért került nagyobb összeg a számlára annál, amit az applikáció kijelzett a töltés leállításakor?

Töltőberendezéseink alkalmazáson keresztüli „távvezérlése” esetén figyelembe kell venni, hogy a töltések indítása és leállítása egy informatikai háttérrendszeren keresztül valósul meg, amely a mobiltelefonos alkalmazásban kezdeményezett indítási és leállítási utasításokat 3-5 másodperc alatt dolgozza fel, majd a feldolgozást követően hasonló idő telik el, míg az indítási vagy leállítási utasítás a mobil-adatátviteli hálózaton keresztül eléri a megfelelő töltőberendezés vezérlőjét.

A mobiltelefonos alkalmazásban kezdeményezett indítások és leállítások végrehajtási idejét jelentősen befolyásolhatja a mobil-adatátviteli hálózatok állapota és elérhetősége, így az applikáció használata során feltétlenül szem előtt kell tartani, hogy a töltőberendezések csak az indítási vagy leállítási üzenetek feldolgozását követően hajtják végre a kért feladatot, ami kedvezőtlen esetben több 10 másodperccel is eltérhet az applikációban történt indítás vagy leállítás időpontjától.

Ez a gyakorlatban az jelenti, hogy az alkalmazásban megjelenő töltési idő csak tájékoztató jellegű, a tényleges töltési idő minden esetben a töltőberendezéstől kapott, zárt láncú informatikai rendszeren keresztül, időbélyegzővel ellátott üzenetek feldolgozása alapján kerül meghatározásra. A számlázás minden esetben ez utóbbi adatok alapján valósul meg.



Miért nem működik a fizikai ügyfélkulcsom (RFID)?

A töltő és a rendszer az alábbi esetekben utasíthatja el a fizikai ügyfélkulcs (RFID) használatát:

  • Nincs aktiválva (Kézhezvételkor aktiválni kell a hátulján található utolsó 6 szemjeggyel.)
  • Nincs engedélyezve az appból
  • Nincs mögötte bankkártya és/vagy számlázási cím
  • Tartozása van
  • Törölte a fiókból.

A hibáról és a sikeres töltésindításról minden esetben push üzenetben értesítjük az alkalmazáson keresztül.


 

Elveszett RFID pótlása

Az elveszett RFID-t az appban le kell tiltani, ezt követően törölni. Új RFID igénylése 5.000 Ft ellenében lehetséges.


 

Hány darab fizikai ügyfélkulcsom lehet (RFID)?

Összesen 2 db ügyfélkulcs igényelhető az applikáción keresztül bruttó 5000 Ft-os ár ellenében. Az első kulcs esetében a kifizetett összeg egyenleg formájában automatikusan feltöltésre kerül az ügyfélfiókba, ami a töltésekre felhasználható.



Hogyan kaphatok áfás számlát?

A Mobiliti által kiállított számlák minden esetben áfás számlának minősülnek, ezért nem szükséges külön kérni.


 

Töltésemről mikor kapom meg a számlát?

A jogszabályi előírásoknak megfelelően a számlázz.hu rendszerén keresztül minden hónap 1. , 8., 16. és 24. napján reggel küldjük ki az elmúlt időszak töltéseiről az elektronikus számlát.

IONITY ELŐFIZETÉS  

 

2023. május 31-étől az IONITY GmbH Mobilitit is érintő általános rendelkezése alapján az IONITY díjcsomagok értékesítése megszűnt! 

 

Meddig érvényes a korábban vásárolt IONITY díjcsomagom?

A Mobiliti applikációban 2023. május 31-ig megvásárolt csomagok a vásárlás időpontjától számított 365 napig változatlanul érvényesek, csak az IONITY töltőhálózaton!

Például, ha 04.20-án, a nap bármelyik percében elindult az előfizetés, akkor a következő év 04.19. 23:59:59-ig élni fog. Azt követően azonban az előfizetés nem újul meg!

A sikeres előfizetést követően a Mobiliti alkalmazásban is látható lesz a lejárat időpontja.


Hol láthatom az előfizetésemmel kapcsolatos információkat?

Az előfizetés aktiválásáról jelzést küldünk az előfizető regisztrált e-mail-fiókjára, és megjelenítjük a Mobiliti alkalmazásban a PROFIL adatlapon az előfizetett IONITY-díjcsomagot.

Az IONITY-töltők részletes adatlapján az előfizetett díjcsomagnak megfelelő árakat jelenítjük meg.


Módosíthatom, vagy megszüntethetem -e a meglévő díjcsomagom?

Sikeres díjcsomag-előfizetés esetén már nincs lehetőségünk a tranzakció módosítására, törlésére vagy a kiválasztott díjcsomag utólagos törlésére és a díjcsomag díjának jóváírására.

Az 1 éves előfizetés miatt nincs lehetőség a sikeresen előfizetett díjcsomag módosítására a 365 nap lejárta előtt.


Az előfizetést követően az IONITY-töltők adatlapján módosulnak a töltési díjak kijelzései a díjcsomagnak megfelelően?

Igen, sikeres előfizetés esetén az IONITY-töltők adatlapján a választott díjcsomagnak megfelelő díjak láthatók.

Kérjük, hogy az IONITY-töltések indítása előtt Ön is mindig ellenőrizze, hogy a megfelelő díjak jelennek-e meg az adott töltő adatlapján, és ha hibás adatokat lát, jelezze ügyfélszolgálatunkon. (help@mobiliti.hu)


Van bármilyen limit az egy napon belüli töltések számában, mennyiségében, vagy földrajzi elhelyezkedésében?

Nincs korlátozás.


Hogyan indíthatók a töltések az IONITY oszlopoknál belföldön és külföldön?

Az IONITY előfizetéssel rendelkező ügyfeleink a Mobiliti alkalmazásból a használni kívánt IONITY töltőpont megfelelő CCS csatlakozóját kiválasztva indíthatják a töltést. Minden IONITY töltősziget egyetlen, sok-csatlakozós töltőként jelenik meg a Mobiliti alkalmazásban, így a töltésindítás során az adott helyszín egyetlen töltőpontjának a használni kívánt CCS csatlakozóját kell kiválasztani a töltés indításhoz. Ha Ön rendelkezik Mobiliti Fizikai ügyfélkulccsal, elegendő a töltőoszlop olvasójához érinteni a Mobiliti ügyfélkulcsát, a töltés ezután néhány másodpercen belül automatikusan elindul. IONITY díjcsomag előfizetése esetén az ügyfélfiókhoz tartozó mindegyik ügyfélkulccsal elérhetők az előfizetett IONITY díjcsomagban biztosított kedvezményes töltési díjak. Egy ügyfélfiókkal egyidejűleg egy töltés indítható, újabb töltés elindítása csak a futó töltés befejezése után lehetséges.


Mit jelent pontosan, hogy az IONITY-előfizetéssel indított töltés is roamingtöltésnek minősül?

Az IONTY-hálózat magyarországi töltőinek használata minden esetben (még IONITY-díjcsomag igénybevétele esetében is) belföldi roamingtöltésnek számít, így a Mobiliti saját töltőhálózatában alkalmazott díjszabás nem érvényes a töltésekre.

A Mobiliti ügyfelei az IONITY-hálózat magyarországi töltőit IONITY-díjcsomag előfizetése nélkül is igénybe tudják venni a Mobiliti weboldalán és a Mobiliti alkalmazásban, az adatlapon látható díjszabás mellett.

IONITY-díjcsomaggal rendelkező ügyfeleink a díjcsomag előfizetésekor érvényes feltételek és díjszabás mellett vehetik igénybe az IONITY magyarországi és európai töltőpontjait.

A roamingtöltés részletes leírása a Roamingszolgáltatás oldalon található.


Ha probléma merül fel a töltésnél, hová fordulhatok segítségért?

Bármilyen töltéssel, vagy a töltőberendezéssel kapcsolatos probléma esetén az IONITY saját ügyfélszolgálata nyújt segítséget a töltőn megtalálható telefonszámon.

A Mobiliti ügyfélszolgálata csak a számlázással, fizetéssel kapcsolatban tud információt adni!