Az elektromos autókban nincs motorolaj, olajszűrő, kipufogó, önindító, generátor, gyújtógyertya, ékszíj, vezérműszíj, kettőstömegű lendkerék, turbófeltöltő és még egy sor olyan alkatrész, ami a hagyományos autókban rendszeres cserét vagy karbantartást igényel. Így az elektromos autók rendszeres szervize négy fontos lépésből szokott állni:
- futómű és fékrendszer átvizsgálás
- fékolaj csere (ha szükséges)
- pollenszűrő csere
- szoftveres ellenőrzés és szoftverfrissítés
Nincsenek 50-100-150 ezer km-enként cserélendő, elkopó, elhasználódó alkatrészek, és mivel a fékezésnél a féktárcsák és fékpofák helyett a regeneratív (visszatermelő) fékezés dolgozik, ezeket az egyébként kopó alkatrészeket is elegendő sokkal ritkábban cserélni.