Üzleti, telephelyi töltési megoldások
Utolsó módosítás: 0001.01.01

 


A Mobiliti cégek, vállalkozások számára is megoldást nyújt az e-autóflották optimális működtetéséhez.

Az elektromos autók üzemeltetése kiválóan megvalósítható üzleti környezetben is!

Ezzel nemcsak a cége, vállalkozása CO2-kibocsátását csökkenti, de a munkatársai, üzleti partnerei felé is tanúbizonyságot tesz környezettudatosságáról.

Hogyan üzemeltethető gazdaságosabban, mint egy belső égésű motorral szerelt jármű?

Ha a cég az autói töltését a saját telephelyén telepített töltőberendezéseken oldja meg.

Az üzleti célokra megfelelően kiválasztott jármű és az ehhez szükséges, pontosan megtervezett telephelyi töltési lehetőség révén minimalizálható a publikus töltési szolgáltatások igénybevétele. (Olyan, mintha a benzines/dízel autóihoz saját üzemanyag kútja lenne.)


A Mobiliti publikus töltési szolgáltatásaival még a legkisebb akkumulátoros autókkal is átjárható az ország, így ránk akkor is számíthat, ha a telephelyi töltés nem elegendő a kiválasztott úti cél eléréséhez (és a hazaútra). Kérje flottatöltési ajánlatunkat!

Telepíthető töltőberendezéseinkről tájékozódjon weboldalunkon!

A töltőtelepítéshez kérjük, töltse ki az adatlapot, hogy kollégánk felvehesse önnel a kapcsolatot.

 

Megfelelő telephelyi gyorstöltő (AC) berendezéssel kevesebb mint nyolc óra alatt akár több mint 400 km hatótáv megtételéhez szükséges energiával is feltölthető az autó akkumulátora, miközben a jármű töltőhöz csatlakoztatása és leválasztása összesen egy-egy percet igényel csak a napi rutin részeként.

Amennyiben ez nem lenne elég, a Mobiliti által forgalmazott villámtöltőkkel (DC) a töltési idő akár 20-30 perce is lerövidíthető.

A Mobiliti informatikai (BackEnd) és adminisztratív szolgáltatásai révén korlátozhatja a töltésre jogosultak körét. Minden töltésről beazonosítható, hogy ki, mikor, mennyi ideig és mekkora mennyiségben töltött, valamint részletes statisztikákat készíthet ezekből, így teljes kontroll alatt tarthatja a költségeket. Fejlett rendszereinknek köszönhetően a villamosenergia-költségek, pl. a lekötött teljesítmény is optimalizálható.

 

Forduljon hozzánk! Útmutatásunkkal elkerülheti, hogy indokolatlan vagy hosszú távon nem megfelelő infrastruktúrát létesítsen. A Mobiliti töltőberendezés-független szolgáltató.

 

További műszaki információ az elektromos töltőkről.


Váltakozó áramú (AC) töltők

A váltakozó áramú, ún. AC-gyorstöltők jellemzően 1, illetve 3 fázisú és fázisonként 16, illetve 32 A áramerősségű kivitelben készülnek, ebből következően 3,6, 7,2, 11 és 22 kW kimeneti teljesítményszinten vannak forgalomban. Az AC-töltők elsődleges feladata a gépkocsik (BEV és PHEV) beépített töltőberendezéseinek és az elektromos hálózatnak az összekapcsolása, ezért az AC-gyorstöltők kiválasztása során elsődlegesen a tölteni kívánt autó jellemzői alapján érdemes töltőberendezést választani.
Ha a töltőt több különböző gyártó járműve is használja, célszerű olyan berendezést választani, amely a lehető legtöbb autó beépített töltőberendezésével együtt tud működni. A régebbi modellek, illetve a PHEV-járművek 1 fázisú töltési lehetőséggel rendelkeznek, míg az újabb modellek esetében egyre többször fordul elő 3 fázisú töltési lehetőség (a 3 fázisú beépített töltővel rendelkező autók lassabban ugyan, de 1 fázisú berendezésről is tudnak tölteni).
A 3 fázisú töltők előnyeit csak olyan helyszíneken lehet kihasználni, ahol rendelkezésre áll az elektromos hálózati oldalon is a 3 fázis. Ha nincs lehetőség a bővítésre, elsősorban az 1 fázisú berendezések használata javasolt.
AC-töltőket jellemzően ún. desztinációs töltőként (tehát úti célállomásokon, ahol legalább néhány órányi időt töltünk) telepítenek magán- és publikus célú felhasználásra egyaránt.
Falra szerelhető kivitelű AC-töltőket jellemzően beltéri felhasználás esetén telepítenek, pl. parkolóházakba. Álló kivitelű társaikkal összevetve – kisebb méretükből következően – nem minden esetben tartalmaznak hitelesített mérőórákat (MID-mérőket), illetve áramvédő kapcsolót (FI relét). Ilyen esetben a védelmet külön kell kiépíteni a töltő áramellátását szolgáló kapcsolószekrényben.
Álló kivitelű AC-töltőket jellemzően kültéri felhasználás esetén telepítenek, pl. közterületi parkolókba. Falra szerelhető kivitelű társaikkal szemben – nagyobb méretükből adódóan – általában tartalmaznak hitelesített mérőórákat (MID-mérőket), illetve áramvédő kapcsolót (FI relét), így a védelmet már nem szükséges külön kiépíteni. Típustól és szolgáltatói területtől függően akár még az áramszolgáltatói mérőóra elhelyezésére is lehetőség van a töltővel integrált külön szekrényben.

 

Egyenáramú (DC) töltők

Az egyenáramú, ún. DC-villámtöltők jellemzően 50 kW kimeneti teljesítményszinten vannak forgalomban, de már léteznek e feletti teljesítményszintű, ún. ultragyors DC-töltők is.
Mivel az akkumulátorok töltéséhez szükséges egyenáram létrehozása magában a DC-töltőbe integrált egyenirányítóval történik, ezért – az AC-töltőkkel ellentétben – egyenáramú DC-töltés esetén a töltő már közvetlenül tölti az autó akkumulátorát, tehát az autó fedélzeti töltője már nem vesz részt a töltésben, így nem is korlátozza a töltési teljesítményt. Tehát DC-töltés esetén a töltési teljesítményt már csak a töltő és az akkumulátor által megengedett töltési teljesítmények közül a kisebbik limitálja. (Mivel ezen töltők némi energiaveszteséggel járó áram-egyenirányítást végeznek, ezért ezen töltők hatásfoka jellemzően 92-93% körüli.)
A töltési folyamat vezérlése az autó BMS-rendszere (Battery Management System) és a töltő közti folyamatos kommunikáció által valósul meg.
Az autók jellemzően az akkumulátoraik kapacitása (kWh) számszerűen 1,5÷2,5-szeresének megfelelő maximális teljesítménnyel (kW) tölthetők 0÷80% töltöttség között. (Jellemzően 80÷100% töltöttség között minden autó BMS-rendszere belassítja a töltési folyamatot, és ún. csepptöltésre vált.)
A DC-villámtöltőket jellemzően kültéri telepítés és publikus célú felhasználás esetén telepítik, főként autópályák mentén, a nagy távolságú elektromos közlekedés biztosítása céljából.